Polerowanie reflektorów samochodowych

Jeśli podążałeś krok po kroku za naszymi wskazówkami, to masz przygotowane lampy do korekty (zabezpieczone) i przeprowadziłeś już wstępny proces regeneracji jakim jest szlifowanie papierem wodnym.

Kolejnym krokiem regeneracji reflektorów jest wykorzystanie maszyny polerskiej z padem lub zamiennie wiertarki z dedykowaną nasadką. UWAGA! - w przypadku wiertarki należy uważać na obroty, zbyt wysokie, mogą uszkodzić (przypalić) plastik.

Nanieś niewielką ilość pasty na pad polerski i na minimalnych obrotach - nie więcej niż 400 RPM - rozprowadź pastę po całej powierzchni reflektora. Na tym etapie możesz użyć większej siły docisku, celem rozpracowania pasty i usunięcia rysek po papierze ściernym. Gdy już cała powierzchnia klosza zostanie obrobiona, zwiększ obroty do około 800 RPM i poleruj aż do uzyskania jednolitej, przejrzystej powierzchni. Pamiętaj aby cały czas kontrolować temperaturę klosza - pośpiech na tym etapie nie popłaca. Gdy zobaczysz że pasta zaczyna pylić, znaczy że Twoja praca zmierza ku końcowi, zmniejsz obroty i dopracuj powierzchnię ostatnimi przejściami.

Usuń taśmę maskującą - zdejmuj ją powoli, posiłkując się jeśli trzeba IPĄ. UWAGA! W zależności od jakości taśmy i stanu lakieru, może się zdarzyć że przy niefachowym oderwaniu taśma odejdzie razem z lakierem! Wykonuj operację powoli!

Teraz pozostało Ci już tylko wyczyścić dokładnie klosz za pomocą alkoholu z resztek pasty i zabezpieczyć powierzchnię środkiem z filrem UV.

Tak obrobione i regularnie zabezpieczane klosze, mają szansę przetrwać w dobrym stanie przez lata.